Глосарій термінів з інтернет-реклами

Пошук словникових статей за всіма словниками LEXIKON

Найпоширеніший розмір банерів 468 на 60 пікселів, хоча крім цього існує велика кількість банерів інших розмірів.

Banner Exchange Services(системи обміну показами банерів): Спеціальні системи, які здійснюють взаємообмін показами банерів між своїми учасниками. За свої послуги зазвичай беруть певний відсоток показів. Наприклад, Reklama.ru покаже 85 ваших банерів на сторінках інших учасників, якщо ви покажете 100 чужих банерів.

Burn out of a banner(згоряння банера): У міру показу банера у певній банерній системі або на певному веб-сайті збільшується ймовірність того, що він буде показаний одному й тому ж користувачеві кілька разів. А це, у свою чергу, призводить до падіння відгуку банера.

Час, за який банер "згорить", залежить від інтенсивності його показу і від того, наскільки широкої аудиторії він демонструється (при однаковій інтенсивності показів банер, що крутиться на великій кількості різних web-сторінок, згорить не так швидко). Згоряння банера залежить від двох параметрів - Site Reach і Site Frequency (дані терміни застосовні не лише до веб-сайтів, а й до банерних систем). Тематика та дизайн банера не впливають на швидкість його "згоряння".

Cached banner(кешування банерів): Часто користувач бачить банер у кілька разів частіше, ніж фіксується в системі. Справа в тому, що банер може бути закешований браузером користувача, і наступне завантаження його відбудеться не з сервера, а безпосередньо з локального диска користувача. І, відповідно, система не знатиме про черговий показ банера.

Крім кешування браузером є варіант, що банер будезакешовано, наприклад, на проксі-сервері провайдера. І тут система не зафіксує показ.

Кешування, з одного боку, значно знімає завантаження каналів Інтернет, дозволяє не ганяти знову і знову, наприклад, здоровий графічний файл з Америки, а просто скачати його з проксі-сервера свого провайдера або ще швидше з кеша Вашого браузера, а з іншого боку, часто кешування робить статистику відвідування сторінок, статистику показів банера і т.д. не настільки точною, як хотілося б.

На жаль, деякі користувачі безпідставно бояться cookies та відключають цю опцію у своїх браузерах.

CPM: Вартість за тисячу показів банерів. В українській мережі сервери, які продають покази банерів, CPM коливаються від 2 до 50 доларів.

CPS(cost per sale): Вартість одного продажу. Зробимо нехитрі розрахунки. Нехай CPM становить для Вас 15$. CTR використовуваного банера 3%. Відомо, що 1 із 50 відвідувачів вашого сервера здійснює покупку. Прибуток від продажу становить 20$: - за 150 доларів маємо 10 000*3% = 300 відвідувачів. - куплять Ваш товар 300/50=6 відвідувачів. - Ви заробите 6*20=120$ . Отже, Ви заробили 120$, витративши 150$. Насправді, все не так погано! Частина користувачів, які здійснили покупку, повернуться до Вас через деякий час зробити нову, хтось розповість про Ваші послуги друзям. В результаті вкладені гроші принесуть прибуток.

CTR(click/through ratio, відгук банера): Найважливішою характеристикою банера є відношення числа кліків на банер до його показів. Так, якщо Ваш банер був показаний на якійсь сторінці 1000 разів, а натиснули на нього і, відповідно, потрапили на ваш сайт 50 осіб, відгук такого банера дорівнює 5%. Застатистиці середній відгук ("click/through ratio") у банерів, що використовуються WWW - 2,11%.

Gif: Найпоширеніший графічний формат в Інтернеті. Найбільш популярний для створення банерів, тому що дозволяє робити анімацію, прозорі області, черезрядкове завантаження.

Даний формат має хороший алгоритм стиснення і дозволяє робити досить компактну графіку, що дуже важливо, оскільки зазвичай, на банери накладаються строгі обмеження за розміром файлу (наприклад, до 15 кілобайт). Формат обмежений використанням 256 кольорів.

Для банерів, що містять фотозображення, плавні переходи кольорів, іноді буває доцільно використовувати інший графічний формат - Jpg.

Hit(хіт): Завантаження будь-якого елемента (html-документа, графічного файлу, java-аплета і т.д.) користувачем. Наприклад, якщо на вашій сторінці є 15 графічних елементів, то при її завантаженні лог-файл сервера зареєструє 16 хітів (15 картинок і 1 html документ).

Якщо в мережі Ви зустрінете заяву типу "наш сервер має 100 000 хітів на місяць", на Вас просто намагаються справити враження. Реальна кількість відвідувань такого сервера буде в десятки разів меншою.

Home Page(головна сторінка, початкова сторінка): Всупереч прямому перекладу з англійської це не домашня (персональна) сторінка Петі Іванова, а початкова сторінка web-сайту. Як правило, посилання робляться саме на головну сторінку web-сайту, тому кількість відвідувань на цій сторінці зазвичай набагато більше, ніж на будь-якій іншій. По головній сторінці (особі web-сайту) відвідувач отримує уявлення про те, куди він потрапив, і що він може побачити на інших сторінках сайту (хоча іноді буває, що головна сторінка є першою та єдиною).

Impression(показ, exposures): Демонстрація банера користувачеві. Насправді система вважає, що показ був здійснений, якщо браузер користувача завантажив банер, а сам користувач може її так і не побачити. Така ситуація можлива, якщо банер завантажується в кінці сторінки, а користувач піде з неї, не прокрутивши її до кінця. Тому, якщо це можливо, домовляйтеся, щоб Ваш банер демонструвався на початку сторінки, а не наприкінці. показати ще раз на іншій сторінці без звернення до сервера).

Jpg: Другий за популярністю (після Gif) формат графічних файлів в Інтернеті. Хоча Jpg не дозволяє використовувати анімацію та прозорість, але є гарним вибором для фотографічних зображень. Jpg добре стискається і, на відміну від Gif, не обмежений 256 кольорами, а дозволяє використовувати до 16 мільйонів кольорів.

Що частота відвідування, то швидше згорятимуть банери, т.к. в цьому випадку висока ймовірність показу банера одним і тим самим відвідувачам кілька разів.

Site Reach(розмір аудиторії сайту): Кількість унікальних відвідувачів, які побували на сайті за певну кількість часу. Якщо веб-сайт регулярно оновлюється, він має хороший шанс знайти постійних відвідувачів (постійну аудиторію), які відвідують веб-сайт з певною частотою (Site Frequency). Чим більший розмір аудиторії, тим повільніше згорятимуть банери, що демонструються на цьому сайті.

Traffic(відвідуваність): Кількість відвідувачів web-сайту (або його певної сторінки) за одиницю часу (день, місяць і т.д.).Деякі вкладають у поняття трафіку не кількість відвідувачів, а кількість хітів за одиницю часу.

Visit and Visitor(відвідування та відвідувач): Можливо, Ви помітили, що на багатьох сторінках висять лічильники, що показують кількість відвідувань. Зазвичай, якщо один і той же користувач заходить на ту саму сторінку кілька разів протягом короткого періоду часу (наприклад, протягом менш ніж 30 хвилин), то це буде вважатися одним відвідуванням. Кожен тип лічильника по-своєму трактує кількість відвідувачів. Є лічильники "суворіші", є менше. Наприклад, на моїй головній сторінці стоять два лічильники: один мого провайдера Зенона, другий RamblerTop100. Рамблерівський лічильник показує відсотків на 25 відвідувачів більше.

Web-page(вебсторінка, сторінка): Складова частина web-сайту. Фізично є HTML-файл. Може містити текст, зображення, аплети JAVA та інші веб-елементи. Сторінка може бути статичною або динамічно згенерованою. У разі використання кадрів кожен кадр вважається як окрема сторінка.

Web-Site(веб-сайт, сайт, сервер): Сукупність web-сторінок, об'єднаних за змістом, навігаційно та фізично що знаходяться на одному сервері.